Terugkijken lunchlezing Bruggen: Biobased en adaptief bouwen in het SBIR-proces Circulaire viaducten

Twee wegwerkers zetten elementen van het viaduct tussen IJzendijke en Schoondijke in Zeeuws-Vlaanderen tegen elkaar

Twee wegwerkers zetten elementen van het viaduct tussen IJzendijke en Schoondijke in Zeeuws-Vlaanderen tegen elkaar

Introductie

Op woensdag 29 september vond de tweede lezing in de reeks van drie lunchlezingen over SBIR Circulaire viaducten plaats. Het onderwerp was Biobased en adaptief bouwen in het SBIR-proces Circulaire viaducten. 

Kees Quartel van Rijkswaterstaat introduceerde het thema SBIR Circulaire viaducten, waarbij hij een toelichting op de criteria gaf. Vervolgens behandelden vier consortia hun haalbaarheidsonderzoek. Ze namen ons mee in de resultaten en opbrengsten van de haalbaarheidsstudies binnen deze SBIR-oproep eindigden met de haalbaarheid van hun voorstel.

Aan het einde greep Kees Quartel nog even terug op de SBIR, de gedachte erachter en wat maakte dat voorstellen wel of niet door gingen. Alle betrokkenen gaven aan dat het een waardevol leerproces was geweest.

Samenvattend: "SBIR heeft de markt het zetje gegeven om innovatieve oplossingen uit te werken en de haalbaarheid hiervan"

Sprekers

Kees Quartel
Kees Quartel
Rijkswaterstaat
Senior Adviseur Bruggen en Viaducten
Anne Schotman - Hiemstra
Anne Schotman - Hiemstra
Mobilis TBI
Tendermanager
Arno van Wittmarschen
Arno van Wittmarschen
Max Bögl Nederland B.V.
Manager Projectbeheersing
Edwin Thie
Edwin Thie
Arup (Bridges and Circular Economy)
Senior engineer
Stephanie Lamerichs
Stephanie Lamerichs
Witteveen+Bos
Teamleider Circulaire Infrastructuur

Kijk de lunchlezing terug (1 uur)

Samenwerkingspartners

Platform WOW
Platform Bruggen
Assetmanagement
Terugkijken: Lunchlezing Bruggen over innovatief, voorspellend en kostenbesparend onderhoud in de praktijk
Bruggen
Terugkijken: lunchlezing Bruggen over hergebruik in het SBIR-proces
Bruggen
Terugkijken Lunchlezing Bruggen: Boogviaducten en adaptief bouwen in het SBIR-proces Circulaire viaducten